Recensionsexemplar - DuckTales: Remastered

Publicerad 2013-08-09 17:25:00 i Recensioner och Recensionsexemplar,

Yes! Jag får äran att recensera en remake på ett av de bästa capcom-spelen till NES. Tekniskt sett fick jag visserligen inget recensionsexemplar denna gång, utan snarare en promo-kod som tillåter mig att ladda ner spelet på Nintendo E-shop, men i alla fall :D   
Det finns en del som klagar på att Capcom inte valt en mer retro-lik design. Men personligen så tycker jag det lockar mer med ett nytt och fräscht utseende, så länge upplägget och känslan är dendamma.  
 Capcom var mer eller mindre gudar under NES-eran och gjorde enligt mitt tycke banne mig kanonspel till 99% av tiden. Jag hoppas förstås att denna remake är i samma klass som sin föregångare, men jag får försöka att inte förvänta mig alldeles för mycket.
 

Ta gärna en titt på vad som har förändrats:
 
 
 
"I wouldn't miss this for all the scoones in scotland!"

Scrooge McDuck - DuckTales The Movie: Treasure of The Lost Lamp

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela