Youtube-tips: 16/64-bit gems

Publicerad 2013-12-25 23:50:00 i Youtube-tips,

Högtider har en tendens att ta extremt mycket på krafterna, likaså en tendens att ta mycket tid. På grund av den anledningen har jag ägnat hela Juldagen åt att slappa och umgås med min kära sambo, vilket efter allt julstök verkligen varit behövligt.
 
Men såhär frammåt kvällen har det som vanligt blivit en del slösurfande och under kvällens surfande fastnade jag vid ett rätt trevligt klipp under en ännu trevligare sektion inne på en hemsida vid namn RetrowareTV.com. Jag har tidigare tipsat om denna sida genom killen som håller i showen Happy Video Game Nerd på samma hemsida, jag nämnde då att Happy Video Game Nerd inte är den enda som går att finna på RetrowareTV.com.
 
Vad jag hittade på denna hemsida ikväll var en rätt så intressant sektion kallad 8/16/64-bit gems, som drivs av en kille som kallar sig för ClanOfTheGreyWolf och som gillar att snöa in sig på gamla godingar. Han pratar i sina klipp om alla möjliga sorters top-spel från förr och har allt som oftast något intressant att säga.
 
Han håller förstås inte bara till på RetrowareTV.com utan finns även att hitta på Youtube:
 
 
"Aaaaaaargh!... No! Not now! It cannot end now..."
 
Dhoulmagus - Dragon Quest 8: The Journey of The Cursed King
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela