Super Mario 3D World

Publicerad 2013-12-21 19:20:00 i Allmänt, Spelsamling,

Då var julen äntligen här och utöver julklappar sällskapas den för min del även av en ny titel ur en av de trevligaste spelserierna genom tiderna. Nämligen Super Mario 3D World.
 
Jag påbörjade bara för ett par dagar sedan Marios senaste äventyret tillsammans med min sambo och vi stormtrivs redan med Mario och hans vänner. De sagolika världarna, den enkla kontrollen och den närapå oändliga variation som spelet innefattar är något som väldigt få spel kan skryta med och förstås något vem som helst kan lära sig att tycka om.
Men det som kanske är det bästa med Super Mario 3D World är att det med sitt vackra yttre och lättsamma tempo kan förgylla vilken dag som helst. Det är ett riktigt stressavlösande spel som kan få vilka julklappsbekymmer som helst att släppa och något jag med nöje hade suttit vid tillsammans med min sambo fram till självaste julafton.
 
Det kanske verkar konstigt att ett så barnvänligt spel som Mario kan roa två fullvuxna människor på detta vis, men om sanningen ska fram så tror jag inte att en enda vuxen människa som uppskattar ett välgjort spel hade haft något emot att ägna lite tid åt Super Mario 3D World. För så bra är det banne mig ; )
 
"I serve... a higher authority. That Star Piece belongs to everyone. You can't keep it."
 
Geno - Super Mario RPG
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela