The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Publicerad 2013-12-12 20:54:00 i Allmänt, Spelsamling,

Det må vara Scribblenauts som står härnäst på tur när det kommer till recensioner, men det ska nog inte hindra mig från att åtnjuta lite Zelda vid sidan om. Speciellt inte när chefsredaktören själv skickat spelet till mig som en gåva, jag menar det får man ju bara se som någon form av order på att jag borde sätta mig med spelet omgående :P
 
Jag tackar chefsredaktören på Gameelite (Mats Ernofsson) ödmjukast för spelet!
Jag har hunnit med ett par timmars spelande än så länge och det är precis så bra som alla andra verkar tycka. Det är, precis som alla recensioner säger, ett Zelda-spel med ett lite mer öppet upplägg och med mycket mer utforskarglädje.
Det som gör denna gåva lite extra passande är bland annat att den sista kursen (denna sidan jul) på utbildningen jag går precis avslutats och att jag därmed kommer ha gott om tid att spela i lugn och ro. Men även att jag på min födelsedag, som förövrigt var under förra helgen, fick den närapå heliga Zelda Historia-boken av min allt för snälla sambo i födelsedagspresent.
Zelda-stämningen kan inte bli mer maxad än såhär och den jul-ledighet som närmar sig är i mina ögon mer eller mindre frälst i och med denna grymma kombo. Nu fattas bara Super Mario 3D World på Wii U, sedan är jag nog banne mig i Nirvana ;)
 
 
"Welcome, Link... I am the Essence Of The Triforce."
 
The Legend of Zelda: A Link To The Past - Triforce
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela