Vinterlandskap

Publicerad 2013-12-23 14:24:00 i Allmänt,

Såhär dan före dan känner jag att det kanske borde vara lite mer julstämning än vad det faktiskt är här nere i lilla Blekinge. Vi har inte en enda snöflinga på marken, det är omkring 5 plusgrader ute och solen skiner som på vilken vårdag som helst.
 
Det är vid denna typen av tillfällen det är bra att ha spelen som en tillflyktsort, vill man ha lite mer julstämning är det ju bara att leta upp bästa möjliga jul-inspirerade spel, plugga in det i tv:n och sätta sig ner för att njuta. Men vad är ett riktigt bra julspel egentligen? Måste det vara ett helt spel som inspirerats av julen eller räcker det med enstaka banor?
 
Frågar man mig så räcker det gott och väl med en enda bana, men det skadar inte om hela spelet i fråga går efter julens tema. Jag har dock själv inget spel på lager som helt och hållet kretsar kring julen, men jag kan definitivt komma på minst ett som har en riktigt trevlig jul-lik bana eller som åtminstone påminner mig om julen.
 
Jag skulle nog kunna få ihop till en topplista om jag funderat lite, men det hade varit roligare att få lite tips ifrån er läsare istället. Just därför tänkte jag dela med mig av min absoluta favorit-jul-bana och sedan fråga er vilket spel som påminner er mest om julen.
 
Min absoluta favorit när det kommer till banor som påminner mig om julen är konstigt nog vinterområdet/vinterbanan i Halo 1/Combat Evolved. Anledningen till varför just den banan påminner mig så mycket om julen är för att jag under min första julledighet efter spelet släppts på Pc satt och sträck-spelade Halo 1/Combat Evolved under så gott som hela ledigheten. Jag blev som femton/sexton-åring helt salig när jag för första gången fick se de närapå majestätiska omgivningarna i detta vinterområde och har sedan dess alltid förknippat just denna delen av Halo med julen.
 
Så vad är eran absoluta favorit när det kommer till julinspirerade spel eller delar/banor i spel? 
 

" Men...keep your eyes down range, fingers on your triggers, and we all go home in one piece."
 
Sergant Avery Junior Johnson - Halo: Combat Evolved
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela