En översikt på min något blygsamma spelsamling

Publicerad 2013-07-25 13:40:00 i Retro, Spelsamling, Youtube-tips,

Igår eftermiddag fick jag en förfrågan av en läsare om att ta lite bilder på hela min spelsamling. Jag blev förstås glad över att någon engagerade sig, så jag påbörjade strax därefter fotograferandet av det hela. Men halvvägs igenom insåg jag problemet med att fotografera precis allt - det skulle bli måånga bilder - så tanken på att göra en kort filmsnutt lät väldigt lockande. Inspirerad och med en gnutta entusiasm organiserade jag allt på bästa möjliga vis och kompletterade fotograferandet med en film, för bättre översikt :)
 
Här kommer alltså både bild och film på det jag slängde ihop under gårdagen. Det är filmat och fotograferat med min Iphone (i brist på bättre grejer) så ni får ha överseende med den bristfälliga kvalitén. Jag kan även tillägga att detta är ca 90 procent av den totala mängden spel jag äger, då jag korkat nog glömde några prylar och dessutom har en del stående fastkopplat i tv-aparater.
 
Samlingen växer förstås ständigt och jag kan defenitivt tänka mig göra en uppdatering någon gång i framtiden, när den växt till sig ordentligt. Jag kommer däremot fortsätta lägga upp spel styckvis i retro och spelsamlingsavdelningen som jag gjort tidigare. När jag väl är färdig med en serie så kommer jag givetvis lägga upp bilder på hela serien samlad.
 
Utöver det så kommer jag självklart fortsätta skriva mina recensioner, lägga upp bilder (kanske filmer) på det jag nyligen köpt, snacka nyheter, teknik och vetenskap ( :D ) och så vidare. Det kanske till och med dyker upp ännu fler avdelningar här på bloggen så småningom :)
 
 
"Here we are. Earth. Full of things as usual."
 
King of All Cosmos - Katamari Damacy
 

Kommentarer

Postat av: Kevin

Publicerad 2013-07-25 16:31:37

Det är en grym samling du har där! Gillade särskilt att du hade kvar mega drive-kartongen :) Ser alltid framemot både bloggen och dina recensioner :) Mvh Kevin

Svar: Tack så mycket :) Ja det är riktigt mycket nostalgi över de äldsta kartongerna. Ska såklart försöka få tag på kartonger till Super Nintendo och NES också :) Kul att du tycker om det :D
WhirlingCow

Postat av: tobbe

Publicerad 2013-07-29 11:56:45

Tack för svar och att du visade samlingen :)
vilka är dom 5 bästa wii spelen enligt dig? :)

Svar: Så lite så :) Ser det mer eller mindre som terapi att få plocka lite med sina leksaker :P


Jag har faktiskt funderat på att skriva någon topplista snart, första topplistan kan ju få bli 5 bästa spelen till Wii isf. Kan hända att det dyker upp under veckan.


Hur ser din top 5 Wii-spel ut då :) ?
WhirlingCow

Postat av: tobbe

Publicerad 2013-08-01 23:16:20

okej okej :-)
har precis fått hem ett wii så det var därför jag undrade haha ;-)

har bara vanliga mario spelet till wii än så länge haha :)

Svar: Kul :) Då finns det mycket spel att köpa, testa och prova nu då ;)
WhirlingCow

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela