Smash Bros <3

Publicerad 2013-07-05 19:20:00 i Allmänt,

Är det någon spelserie som jag aldrig någonsin kommer tröttna på så är det Super Smash Bros. Alla spel i serien har jag sedan första anblick suttit som klistrad vid i så många timmar under så många omgångar att det för mig är omöjligt att svara på hur mycket tid jag lagt på denna ständigt växande spelserie.
 
Det är ett fightingspel som inte bara alla mina barndomsfavoriter gästar i, utan även ett spel som låter en få bekanta sig med varenda en av dem. Inte bara genom att styra och hoppa omkring med dem, utan även genom att läsa deras historia, lära sig om deras uppkomst, lyssna på deras speciellt komponerade musikstycken och framförallt mäta deras styrka mot andra barndomsfavoriter.
Smash-Bros-serien innehåller allt en Nintendo-fantast kan tänka sig och lite till. Den bjuder på nostalgi, intressant fakta och brutala fighter mellan en hel uppsjö av gamla Nintendo-karaktärer, som alla någon gång under sin barndom lärt känna. Allt detta kan göras på gränslöst många olika vis med gränslöst många alternativa spelstilar och valmöjligheter.
 
Vilket också är en av de stora anledningarna till att jag faktiskt tycker att Nintendo lockade mest under årets E3. Detta och att Nintendo faktiskt riktar sig främst till sina fans. Nintendo har nu dessutom påbörjat nya uppdateringar på deras officiella Smash-Bros-Sida för att sakta men säkert bygga upp förväntningarna inför det kommande spelet på 3DS och WiiU. Sidan uppdateras varje veckodag med nya bilder och mer information fram tills dess att spelet släpps. Länken till hemsidan finner ni Här.
 
 
"FAAALCOOONNN... PUUUNCH!!!"
 
Captain Falcon - Smash Bros
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela