Heavy Rain

Publicerad 2013-06-25 17:40:11 i Allmänt,

Efter många om och men har jag tillslut kommit fram till vilket spel som kan vara värt att satsa på härnäst. Som jag antydde i mitt förra inlägg så finns det ju en hel del spel att sätta tänderna i om man bara vill, fööör många spel.
 
Så efter att ha granskat de spel jag hitintills hunnit med denna generationen märkte jag att det var relativt tomt på "Ps3 avdelningen". Stortitlar som God of War, Uncharted och Heavy Rain har av någon outgrundlig anledning bara passerat utan att jag ens lagt märke till dem.
 
Även om jag känner mig dum som inte lagt någon tid på dessa titlar så kan jag inte säga att jag känner att jag missat något genom att inte lira spel som God of War och Uncharted. Hack and slash och äventyrsgenrena är ju inte tomma på spel om man säger så, man har trotsallt fått chans att bekanta sig med liknande spel vid ett flertal tillfällen.
 
 
Heavy Rain och andra sidan är ett spel som inte har speciellt många liknelser. Fahrenheit, som Quantic Dream också utvecklat, är nog det enda som jag på rak arm kan säga är något sånär likt Heavy Rain. Och då beror det kanske mest på att samma utvecklare ligger bakom skapandet av båda titlarna.
 
Det ska bli spännande att se om det är lika bra som alla verkar tycka. I sådant fall kan det vara en perfekt uppvärmning inför Quantic Dreams kommande titel: Beyond Two Souls.
 
 
JAAAAAASSOOOOOOON !
 
Ethan Mars - Heavy Rain
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela