Oändligt med spel !

Publicerad 2013-06-24 21:08:01 i Allmänt,

Tv-spel är något som ger mig möjlighet att fly vekligheten, glömma alla måsten och samtidigt uppleva saker som man i verkliga livet inte har möjlighet till. Det är underhållning som tillåter mig att uppleva saker på mitt eget vis, när jag vill och hur jag vill.
 
Hade jag fått bestämma så hade jag velat uppleva alla stora titlar som någonsin skapats, från tidigt 70-tal fram till dagens standard. Tyvärr räcker tiden inte till, den räcker inte ens till de senaste stortitlarna inom spelindustrin, och än mindre till alla gamla godingar.
 
Jag är naturligtvis inte ensam om att ha för lite tid, det hade varit omöjligt att hinna med alla spel för vilken människa som helst. Faktum är att jag med rätt stor säkerhet kan säga att vi förmodligen redan nått den gräns där det finns så många spel ute på marknaden, gamla som nya, att vi inte hinner spela igenom alla även om vi lade all vår vakna tid på det.
 
Så vilka spel/spelserier bör man spela? Även om det finns en enkel regel att följa, välj de spel med högst betyg, så når vi ett alldeles för stort antal spel. Faktum är att vi under 2012 hade omkring 40 spel på ett genomsnittsbetyg över 9/10 och en nästan overklig summa spel med liknande snittbetyg om man räknar alla spel från idag och 30 år bakåt i tiden.
 
42-timmars dygn är nog den enda lösningen, eller ... :P ?
 
"The flow of time is always cruel... its speed seems different for each person, but no one can change it... A thing that does not change with time is a memory of younger days..." 
 
Sheik - The Legend of Zelda: Ocarina of Time
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela