Recension - Animal Crossing: New Leaf

Publicerad 2013-06-17 16:44:00 i Recensioner och Recensionsexemplar,

Vad är väl sommaren utan ett Gameboy i handen ? Frågar man mig så skulle jag nog svara, "värdelös". Det finns något visst med att kunna ta med sig spelen vart man än åker och samtidigt få möjlighet att njuta av det fina vädret. Det är många somrar man som liten spenderade vid sjön med vänner som va lika engagerade som en själv i det senaste Pokémon-spelet eller det nyaste Golden sun.
 
Den magin kommer kanske för evigt att stanna i i barndomen, för sakteligen blir spel en vanligare syn på mobiltelefoner och andra bärbara apparater. Bärbara spel blir steg för steg mindre och simplare och handlar numera mest om en omedelbar belöning än om en faktisk upplevelse.
 
 
 
Tur är väl då att konsoler som 3DS och PSVita fortfarande existerar och levererar mer av de spelupplevelser man sen barndomen minns så väl. Ett av de senaste tillskotten på 3DS har jag själv precis fått möjlighet att ta mig an, Animal Crossing: New Leaf. 
 
För dem som är bekanta med serien kan jag tala om att det är precis lika flummigt och rogivande som sina föregångare. För dem som inte har en aning om vad Animal Crossing är, föreslår jag kolla in recensionen på Gameelite.se.
 
"Is it weird if I hug my new furniture?"
Puck - Animal Crossing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela