Tv-spelstaden Göteborg :)

Publicerad 2013-06-30 22:15:00 i Allmänt,

Imorgon bär det av till Göteborg, dels för att få möjlighet att besöka Tv-spelsbutiken Kaptenkrok, men framförallt för att tillbringa lite tid tillsammans med min fina sambo :) Vi kommer förmodligen att besöka Liseberg, Universeum och annat skoj, men även vandra omkring lite bland alla butiker.
 
Detta väcker lite tankar kring just Tv-spelbutiken Kaptenkrok, då jag först upptäckte dem genom ett besök i Göteborg på Retrospelsmässan för bara några månader sedan. Det var förstås inte den enda butiken på mässan, men definitivt en av de bästa.
 
För övrigt var Retrospelsmässan något helt nytt för mig och något som varje retrospelsintresserad människa borde ta en titt på. Mässan var denna gången mycket större än föregående år och drog in många människor (några tusen?) till Eriksbergshallen den 11 maj.
 
Mässan arrangeras av en tio man stor förening som av rent och skärt intresse drivit mässan under nu fyra års tid. All nödvändig information kring mässan hittar ni här och ett par rader ner finner ni några av de bilder jag själv tog på plats :) 
 
Måste vara jobbigt att gå omkring i.
 Det enda jag kunde klaga på var kön.
Den absolut bästa uställningen på mässan :D
 
 
 
 
To show my appreciation, I’ll only beat them half to death.
 
Laharl - Disgea: Hour of Darkness
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela