Call of Duty Ghosts - Ps4/Xbox One

Publicerad 2013-11-12 23:07:00 i Allmänt,

Trots allt tjat om de kommande konsolerna tänkte jag att det kanske kunde vara kul att ta en titt på skillnaderna mellan de olika versionerna av Call of Duty: Ghosts på respektive konsol, samt pc. Grafiken är ju ändå en av de största förändringarna från gammal till ny konsol och detsamma gäller när det kommer till skillnaderna mellan pc och konsol.
 
Efter en enkel google-sökning visade det sig att Gamespot och IGN hade en varsin jämförelse på lager, så jag tycker att vi tar oss en titt på dem innan vi fortsätter:
 
IGN
 
Det är ju en uppenbar skillnad mellan denna generations konsoler och nästa, men är det egentligen någon skillnad mellan Xbox One, Ps4 och pc-versionen ? Jag vet att Xbox Ones upplösning är uppskalad från 720p till 1080p och att Ps4 ligger på riktiga 1080p, men jag ser ingen som helst skillnad däremellan. Inte heller när det kommer till skillnader mellan de nya konsolerna och pc-versionen.
 
Det är kanske inte det bästa spelet att använda som måttstock, men det är enligt mina ögon ingen märkvärd skillnad mellan någon av de nya platformerna eller pc-versionen. Den enda versionen som jag tycker mig se hamna efter är väl i sådant fall Xbox One-versionen, men det är för svårt att se någon direkt skillnad om ni frågar mig.
 
Vad tycker ni ? Är det ens någon mening att sitta och jämföra?
 
 
"Right...what the hell kind of name is "Soap", eh? How'd a muppet like you pass selection?"
 
Captain Price - Call of Duty 4: Modern Warfare
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela