Ris och ros - föregående/denna generation

Publicerad 2013-11-07 20:02:00 i Allmänt,

Nästa generations konsoler är nu inte långt borta, det är bara några få veckor kvar. Så det är kanske nu det är dags att ta sig en funderare på vad som egentligen hände förra/denna generationen. Vad var det som var bra respektive dåligt och är det något speciellt vi bör ta med oss in i nästa generation ?
 
Gametrailers verkar som vanligt ha stenkoll på allt som hänt, både när det kommer till positivt och negativt. Så jag tycker att vi kan börja med att lyssna på vad de har att säga :)
 
 
Det finns sannerligen mycket som är både kul och tråkigt att minnas från denna generationen. Det jag själv minns allra tydligast är hysterin kring när Wii:et släpptes och hur spännande det var att för första gången få testa den nya kontrollen. Speciellt tydligt minns jag natten till dagen då konsolen släpptes och hur länge jag stod och köade utanför Elgiganten för att kunna få tag i en konsol på releasedagen. Jag började köa redan vid 22-23:00 kvällen innan och stod utanför Elgigantens dörrar fram tills dess att de öppnades kl:10:00 dagen därpå. 

Som de flesta kanske vet så släpptes konsolen sent i november månad, så man fick stå ut med både kyla och snöblandat regn i kön. Men det stoppade varken mig eller de fyra andra människorna som hade ställt sig för att köa vid ungefär samma klockslag som mig... det stoppade inte heller de enorma mängder människor som trillade in timmarna innan butiken öppnade. Men det roligaste i historien är nog ändå att jag var så trött när jag kom hem med Wii:et att jag bara precis hann starta konsolen och se introt på The Legend of Zelda: Twilight princess innan jag somnade med kontrollen i handen :)
 
 
Har du något speciellt minne från denna generationen? Dela gärna med dig : )
 
 
"I don't want to scare you, but, I'm an Adventure Sphere. Designed for danger. So, why don't you go ahead and have yourself a little lady break, and I'll just take it from here."
 
Adventure Core - Portal 2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela