Metroid: NES Classics

Publicerad 2013-11-27 17:22:00 i Retro, Spelsamling,

Jag tycker det börjar bli dags att ta sig en titt på nästa Metroid-spel. Portningen av första Metroid-spelet från NES, till GameBoy Advance, är det spel som står på tur :)
Metroid: NES Classics är bara en av många NES-portningar till Gameboy Advance, det lanserades totalt omkring 30 liknande portningar till Gameboy Advance från början av år 2004 fram till början av år 2005.
Alla dessa spel släpptes som en hyllning till 20-årsjubileet av NES och spelen bestod till största del av gamla NES-klassiker (därav namnet på serien). Några större förändringar från originalen finns det inte och spelen spelas därför precis som originalen.
 
Portningen av Metroid blev det åttonde Metroid-spelet som släppts, men det var inte någon större entusiasm kring spelet för den sakens skull - det var inte någon större entusiasm kring någon de 30 portningarna - så spelet fick inte mycket mer än 60% i genomsnittligt slutbetyg. Spelet sålde just därför inte heller så bra, men lyckades i slutändan ändå komma upp på omkring en halv miljon sålda exemplar.
 
Personligen borde jag skämmas över hur lite tid jag lagt på det första Metroid-spelet, speciellt när jag sitter på både originalet och denna port... Men jag antar att jag får vara nöjd över att åtminstone ha spelat igenom Metroid Zero Mission :)
 
 
"Time to go."
 
Samus Aran - Metroid Other M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela