The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Publicerad 2013-11-14 20:37:00 i Allmänt,

Då fanns det äntligen lite tid till att spel Wind Waker HD! Gud vad jag har längtat efter att få sätta mig ett par timmar med detta spelet, det finns ju så många fina minnen som jag så gärna vill återuppleva. Musiken på Dragon Roost Island väcker speciellt många minnen till liv och får mig direkt att tänka tillbaks på de gamla goda tiderna :)
Det skadar inte heller att spelet denna gång presenteras i HD och att man numera kan använda sig av Wii U:ns gamepad och dess pekskärm för att navigera bland alla items och menyer. Det inte bara ser nytt och fräscht ut, utan känns också ganska nytt och fräscht tackvare små justeringar som just gamepaden och dess funktionalitet. Mina tre första timmar i spelet sedan igår gav mig ett väldigt vettigt intryck.
 
 
"Ha! At long last, I have found you... Princess Zelda!"
 
Ganondorf - The Legend of Zelda: Wind Waker
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela