Datoruppgradering

Publicerad 2013-09-30 19:22:00 i Allmänt,

Det måste vara så att jag har någon form av åkomma, jag kan inte gå in i en elektronikaffär utan att köpa på mig nya prylar. Under helgen åkte jag nämligen iväg till Kristianstad för att hjälpa en vän att köpa nya ram-minnen till sin nyligen införskaffade dator. Jag hade råkat köpa ram-minnen avsedda för bärbara datorer åt honom och lovade att hjälpa honom köpa nya. Det slutade med att jag köpte de ram-minnena som var avsedda för bärbara datorer av honom och samtidigt kompletterade det med en SSD till den bärbara datorn här hemma. Och när jag ändå var i farten passade jag på att köpa ett par extra GB ram åt den stationära datorn : D 
 
Detta var vad jag köpte på mig:
 
Totalt 8 GB Corsair Vengence 1600mhz minnen och en Samsung 840 Pro 256 GB SSD hårddisk åt den bärbara, samt 8 GB Corsair Vengance 1600mhz åt den stationära. 
Ingen större uppgradering egentligen (speciellt inte till den stationära), men SSD:n i den bärbara gjorde mycket skillnad. Om inget annat så kommer den förhoppningsvis vara lite mer framtidssäker i och med denna lilla uppgradering.
 
 
"Fuck the money !"
 
Mikhail Faustin - GTA IV
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela