Elgato Game Capture HD - Unboxing

Publicerad 2013-09-01 16:12:00 i GamingForLife-Unboxing,

Efter att ha krånglat med en hel uppsjö av diverse gratis video-capture-program på min dator bestämde jag mig tillslut för att inhandla en separat enhet för att lättare kunna spela in det som händer på skärmen. Som ni kanske läste för ett par dagar sedan blev mitt första köp av en sådan enhet inte så lyckat, Roxios budgetvariant (Game Capture HD Pro) höll inte riktigt måttet om vi säger så. 
 
Men nu är jag alltså inne på mitt andra försök och jag kan säga att det redan efter första inspelningen känns mycket bättre. Elgatos Game Capture HD känns riktigt kvalitativ i alla anseenden om man sätter den i direkt jämnförelse med Roxios motsvarighet. För att ge några exempel så är Elgatos variant mycket mindre, snyggare, mer lättanvänd och fullt kompatibel med de flesta äldre konsoler, däribland GameCube med tillhörande Gameboy Player ; ) 
 
Som en liten inledning och uppvärmning till kommande Whirling-Walkthroughs samt för att visa andra potentiella köpare vad som medföljer Elgatos game-capture-enhet har jag förberett en kort unboxing på GamingForLifes Youtube-kanal.
 
 
 
 
 
"Hope is what makes us strong. It is why we are here. It is what we fight with when all else is lost."
 
Pandora - God of War III
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela