GTA 2

Publicerad 2013-09-18 19:48:00 i Retro, Spelsamling,

Under tiden jag väntar på GTA 5 kan jag kanske lika gärna ta en titt på mitt gamla GTA 2 exemplar. Tyvärr äger jag inte det första spelet i serien, så det kommer dessvärre inte att bli en riktigt korrekt ordningsföljd på denna spelserie. Jag kommer dock att införskaffa mig ettan i framtiden, så jag får lägga till lite fakta om det spelet när jag väl har det i min ägo :)
Spelet är i hyfsat bra skick. Med tanke på hur länge jag ägt det och hur mycket man släpade runt på det som liten så är jag nästan lite förvånad över att det inte är i sämre skick än såhär.
GTA 2 är, precis som det låter, det andra spelet i GTA-serien. Spelet släpptes i oktober månad 1999 och utvecklades även då av Rockstar North, även om de på den tiden gick under namnet DMA Design.
 
GTA 2 utspelade sig bara några veckor efter första epelet och såg mer eller mindre exakt likadant ut, det fungerade också precis på samma vis. Ju mer kaos man skapade ju mer poäng/pengar fick man, kameran var likaså (precis som i ettan) i ett såkallat fågelperspektiv.
 
Det enda som skiljde sig var den lite snyggare grafiken och det bredare utbudet av fordon, samt ett nytt system som gjorde det möjligt att utföra diverse uppdrag åt olika gäng - för att i sin tur öka tilliten hos respektive gäng och på så vis "bli en del av gänget". Man fick dock se till att välja vilka gäng man ville utföra uppdrag åt, då de olika gängen var i direkt konflikt med varandra.
 
Grand Theft Auto 2 släpptes till PC, men även till en mängd olika konsoler, (bland annat Gameboy Color och Playstation 1). Det fick rätt så blandade betyg, men genomsnittsbetyget på Pc-versionen låg på omkring 69%. 
 
 
"Hey! This Army Base is for trained Government killers only!"
 
Soldier - GTA 2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela