Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty

Publicerad 2013-09-29 18:32:00 i Spelsamling,

Jag tycker det tar längre och längre tid mellan inläggen om spelsamlingen och retrospelen här på bloggen. Tanken är att jag ska göra ett inlägg i veckan om just retrospel och övriga spel från spelsamlingen, men det har nu hunnit gå nästan tio dagar sedan jag sist skrev ett liknande inlägg. Nåja, idag tar vi dock en titt på nästa del i Metal Gear-serien :)
Spelet är inte så fruktansvärt gammalt och har rätt så nyligen hamnat i samlingen, så det är i mycket gott skick.
Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty släpptes till Playstation 2 år 2002 i mars här i Europa och är det fjärde spelet i serien, det är likaså den fjärde delen i storyn.
 
Snake ska denna gång se till att stoppa ett gäng terrorister från att ta livet av USA:s president och samtidigt förhindra terroistarnas försök att spränga reningsfabriken "Big Shell", med tillhörande miljögifter, i luften. Terroristgruppen kallar sig själva för "Sons Of Liberty" och visar sig vilja ha något i utbyte för att inte spränga fabriken i luften. Om Snake inte lyckas hindra "Sons Of Liberty" kommer explosionen förstås att orsaka alla möjliga sorters problem för såväl kringliggande natur som närliggande samhällen.
 
Spelet designades ännu en gång av Hideo Kojima, som denna gång gick ännu ett steg längre gällande den cinematiska biten. Mycket tackvare ett väldigt realistiskt framförande och en mycket tydligare betoning på cutscenes och story blev spelet mer än väl mottaget. Det hamnade tillslut på ett snittbetyg på omkring 96%, släpptes som en separat utgåva till flera plattformar (Däribland Xbox) och såldes i ca 7 miljoner exemplar världen över. 
 
Personligen är detta ett av de Metal Gear spel som jag känner att jag borde spela igenom snart igen. Det var så fruktansvärt längesedan jag spelade igenom MGS2 att jag knappt minns hälften av allt spelet har att erbjuda. Det är hur som helst ett riktigt bra spel som jag utan tvekan tänker hålla hårt i : )
 
 
"Yeah, to tell you the truth, it feels pretty tight."
 
Raiden - Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela