Unboxing Asus G750JX-T4035H

Publicerad 2013-09-07 17:53:00 i GamingForLife-Unboxing,

Nu finns det en unboxing upplagd på laptopen jag köpte för ett par dagar sedan. Det blev tyvärr lite dåligt ljus när vi spelade in, men jag tror nog att det går att urskilja vad det är som filmas i alla fall :)
 
 
 
I övrigt är datorn riktigt bra, den är förvånansvärt snabb för att inte ha någon SSD-disk installerad (under 20 sec startup bl.a). Förmodligen mycket tackvare Windows 8, som utöver de snabba laddningstiderna mest bråkar med mig. Men jag antar att man vänjer sig.
 
Den ser trots sin klumpiga storlek faktiskt rätt så tjusig ut också. Borstat aluminium, lågprofiltangenter och ett stealth-jet-inspirerat tema som ser riktigt snyggt ut.
Rikligt med luft krävs för att kyla det rätt så bastanta grafikkortet som sitter i (GTX770M). Det känns som att de inte snålat på denna fronten.
 Däremot kommer jag nog vilja fylla på med ytterligare ett par ramminnen så småningom, då denna modellen inte har mer än 8 Gb i ram. Det är inte helt omöjligt att det även blir en SSD i samma veva.
 
 
“I need a weapon.”
 
Master Chief - Halo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela