ESO - Follow up

Publicerad 2014-04-24 23:59:00 i Allmänt,

Ikväll tänkte jag att det kanske kunde passa bra med en liten uppdatering på hur det går med mitt ESO-spelande och mitt milavis långa äventyr i det gigantiska landskapet Tamriel.
 
Vid det här laget har jag spelat i omkring 30 timmar och faktiskt hunnit uppleva en hel del på vägen genom detta gigantiska spel. Jag har bland annat hunnit bekanta mig med spelets upplägg och hunnit lära mig skill-systemet, som är extremt öppet och precis lika trevligt att handskas med som det i exempelvis Skyrim. Trots att det i ESO kanske finns ytterligare lite fler valmöjligheter när det kommer till just skills.
Ett exempel på ett av de trevligare tilläggen när det kommer till de bredare valmöjligheterna i skill-systemet är möjligheten att samla skyshards. Tre skyshards ger nämligen en ny skillpoint, och det finns gott om skyshards att samla, vilket resulterar i många potentiella skills att testa.
 
I övrigt är det förstås väldigt likt andra Elder Scrolls-spel, men samtidigt väldigt olikt på grund av sina många mmorpg-influenser, vilket förstås inte är så konstigt då det som sagt är ett mmorpg. Det tråkiga är dock att jag hittills fått uppleva de mest negativa sidorna av ett mmorpg i ESO och att jag i detta stadiet tyvärr inte hittat speciellt många intressanta ögonblick i spelet. HIttills har jag faktiskt bättre minnen från en del andra testrundor på övriga mmorpg-spel, som exempelvis Aion, och jag vet faktiskt inte riktigt vad det säger om ESO i helhet. Speciellt med tanke på att jag bara hunnit spela Aion i ett tiotal timmar.
 
Hur som helst finns det tillräckligt mycket drivkraft i spelets intressanta och massiva värld för att hålla mitt intresse vid liv. Jag har dessutom nått level 21 nu och i en viss utsträckning lyckats hitta en del någorlunda intressant gear, vilket också lockar en till ytterligare utforskning... även om jag inser att det är väldigt långt kvar till level 50.
Är det något som kommer att få mig att "ta mig igenom" ESO eller åtminstonne  nå level 50 så är det väl just miljön och den trevliga atmosfären. Det är ju synd att den också har sina brister... eller ja den blir snarare lidande av spelets övriga brister. Som exempelvis den oresponsiva kontrollen och de ständigt bråkande servrarna.
 
Jag kan kanske också tillägga att den lilla PVP jag hittills testat står sig rätt bra i förhållande till PVE:n, men servrarna bidrar även på den fronten med en hel del krångel. Vilket är mycket synd.
 
 
"Paradise awaits and I do not fear death."
 
Mythic Dawn Cultist - Elder Scrolls IV: Oblivion
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela