Youtube-tips - Metal Jesus Rocks

Publicerad 2014-02-02 19:44:00 i Youtube-tips,

Dystra februari-kvällar som denna, när det både töar och är mörkt, grått och trist, får mig alltid att längta efter sommaren. Detta antar jag att jag inte är speciellt ensam om, men när jag längtar efter sommaren är det inte bara det fina vädret, värmen och de bärbara spelen jag tänker på, utan även alla roliga loppmarknader som man kan fynda retrospel på. Denna tanke och denna längtan ledde mig sakta men säkert fram till dagens Youtube-tips, som förstås har en väldigt stark relation till just loppisar och retrospel.
 
Kanalen som jag fastnade för idag heter Metal Jesus Rocks, och verkar kanske inte på sitt namn ha speciellt mycket med spel att göra, men är i grund och botten en ren retrospel-kanal. Eller Närmare bestämt en kanal som främst inriktats på samlandet och kunskapen kring retrospel.
 
Killen som driver kanalen kallar sig för Metal Jesus och har allt från Game-Pick-ups till hidden-gem-sektioner på kanalen. Han må kanske vara i nördigaste laget, men erbjuder å andra sidan mycket info, intressant fakta och riktig entusiasm i sitt samlande. Det är förstås lite extra trevlig underhållning för den som gillar att samla på just retrospel.
 
De sista spelen i detta hidden-gems-klippet är något alla retrospel-samlare borde ta en titt på.
 
 
"By the order of the king, none shall pass. Now! Begone with you!!"
 
Hylian Soldier - The Legend of Zelda: The Minish cap
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela