Luigi's Mansion 2

Publicerad 2014-01-27 21:59:00 i Allmänt, Spelsamling,

I helgen återbesökte jag Gamestop för att försöka komma över lite fler billiga spel, dessvärre lyckades jag inte göra riktigt så bra affärer som sist. Men även om jag inte lyckades komma över så många spel som jag kanske önskade så kom jag likväl hem med ett begagnat exemplar av ett av förra årets storspel på 3DS, nämligen Luigis Mansion 2.
Av någon anledning spelade jag aldrig det under förra året, trots vetskapen av hur bra alla verkade tycka det var. Spelet fick trots allt ett genomsnittligt betyg på omkring 85 % och blev mer eller mindre utsett till det första spelet som gjorde det värt att äga en 3DS. Att jag som Nintendo-fantast inte köpte det är med andra ord rätt konstigt :P
 
I vilket fall som helst har jag precis påbörjat äventyret och är hittills riktigt imponerad av atmosfären som infinner sig. Det är enormt mycket detaljer i såväl musik som ljudeffekter och omgivning, allt sammarbetar i perfekt harmoni och bidrar med en närapå perfekt stämning. Sedan att grafiken går hand i hand med det musiken och ljudeffekterna lyckas åstadkomma gör ju inte saken sämre.
 
Utöver det så känns både kontroll och upplägg tillräckligt likt spelets föregångare för att det ska gå snabbt att komma in i, samtidigt som det likväl erbjuder tillräckligt många förbättringar för att tillföra något nytt och fräscht. Det ska med andra ord bli riktigt intressant att se vad som väntar lite längre in i äventyret och om den stämning som hittills infinner sig håller i sig :)
 
 
"If I told anyone else, they'd have me committed."'
 
Professor E. Gadd - Luigis Mansion
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela