Samlarobjekt & dylikt: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Publicerad 2014-07-09 00:00:00 i Samlarobjekt & dylikt,

Då var det dags för bloggens andra nytillkomna kategori att göra debut och precis som överskriften lyder kommer den alltså att heta "Samlarobjekt & dylikt". Som jag nämnde i inlägget om de förändringar som kommer ske här på bloggen kommer alltså denna del av bloggen att handla om spelrelaterade prylar som jag hittills inte har i min samling och sådant som man som spelare i allmänhet - och samlare för den delen - hade kunnat tänka sig att lägga vantarna på. Så vad passar väl bättre än att inleda med en titel från självaste Zelda-serien(?). Nej, som vanligt har jag inget svar på den frågan, men personligen tycker jag förstås att det passar alldeles utmärkt ;)
 
De specifika prylarna jag skulle vilja lägga vantarna på när det kommer till Twilight Princess är dock inte vilka prylar som helst, utan snarare de lite mer sällsynta sakerna som hör Twilight Princess till. Det vill säga Gamecube versionen av spelet och den limiterade utgåvan av guiden, bara för att nämna några. 
Anledningen till att jag så gärna vill ha Gamecube versionen är att jag väldigt gärna hade spelat igenom spelet med en normal kontroll - vilket jag bara kan anta att jag inte är ensam om - samt att Gamecube versionen är lite av ett samlarobjekt. Ett begagnat exemplar kan nämligen kosta upp emot 1000 kr.
När det kommer till guiden däremot handlar det endast om en ren "vill-ha-faktor". För det första ser den riktigt jäkla snygg ut, för det andra finns den bara i ett visst antal exemplar och för det tredje hade den gjort samlingen väldigt mycket snyggare... men den hade också varit väldigt användbar :P
 
Utöver dessa prylar finns det en hel uppsjö med mindre attiraljer som hör spelet till och som är av intresse, men som inte nödvändigtvis måste finnas i samlingen. Bara för att visa några har jag lagt upp bilder på en handfull andra prylar som jag gärna hade sett sällskapa resten av samlingen:
 
Ganondorf ser nästan för bra ut i Twilight Princess, hade jag köpt en statyett hade det nog blivit en på honom.
Link ser förstås också väldigt häftig ut, designen på Link i Twilight Princess tilltalar även den.
Sist men inte minst hade en statyett på Zant suttit fint. Han är en av de grymmaste skurkarna i Zelda-serien, helt klart.
 
Detta var alltså det hela. Det finns förstås tonvis med andra samlarobjekt som är minst lika intressanta som de jag visat ovan (Exempelvis Golden Link Statue) och som ligger mycket högt i pris. Men för att inte bli gråtfärdig över hur mycket pengar man kan lägga på saker som dessa struntar vi i att titta närmre på dem för tillfället.
 
Slutligen hör jag gärna vad ni tycker om inlägg i denna stilen. Är detta något ni vill se mer av? Har ni några spel ni vill se fler samlarobjekt från, eller få tips om samlarobjekt på? Vad det än är ni tycker eller vill tipsa om är det bara att kommentera på Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr eller direkt här på bloggen så ska jag se om jag inte kan göra något spännande av det hela :) Ha det fint tillsvidare!
 
"Whoa... Human?! What business does a human have coming here?! None! No business! This is a forbidden place! I will protect this treasure from you!"
 
Dangoro - The Legend of Zelda: Twilight Princess
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela