GamingForLife får en omstrukturering

Publicerad 2014-06-24 23:59:00 i Allmänt,

 
Ja, precis som överskriften lyder kommer GamingForLife att få sig en liten omstrukturering nu under sommaren. Anledningen till detta är att jag nu drivit bloggen i lite mer än ett år och att jag funnit det svårt att hinna med skola och GamingForLifes alla tillhåll på både Youtube, Tumblr, Twitter, Instagram, Facebook-gruppen, Gameelite.se och Blogg.se. Detta har i sin tur bidragit till att alla inlägg som gjorts här på bloggen inte blivit fullt så kvalitativa som jag kanske önskat, vilket jag länge önskat ändra på.
 
Så ni kan bara vara lugna, den omstrukturering som kommer att ske ska förhoppningsvis bidra med lite kvalitativare inlägg och i samma veva ge mig lite extra tid att slipa på nya förmågor som i slutändan gynnar såväl blogg som Youtube-kanal. I det stora hela handlar förändringarna här på bloggen bara om att minska lite på de "onödiga" kategorierna, samt att strukturera om innehållet på bloggen för att få tid att kunna göra lite mer kvalitaivare och roligare inlägg för er att läsa.
 
Den första förändringen kommer att vara en mindre uppgradering av kategorierna på Blogg.se. Först och främst är kategorin "Vetenskap och Teknik" en sektion som blivit väldigt överflödig och som nu i efterhand känns lite mallplacerad och som därför kommer att tas bort. Även om jag personligen hade velat ge den lite mer tid så tycker jag inte att den platsar så bra på en spel-blogg.
 
Kategori-förändringen innebär även en ny kategori som heter Fredags-citatet och som jag tänkt ska vara som ett skönt avslut på veckan. Detta kommer förstås inte betyda att jag slutar med att innefatta spelrelaterade citat längst ned i varje inlägg, snarare tvärtom, jag kommer förmodligen att välja ut mitt favorit-citat från den gångna veckan och posta det tillsammans med några sköna och relevanta bilder. Men exakt hur inläggen kommer att se ut vet jag inte riktigt än, det kommer förmodligen att visa sig på fredag ;)
"It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum"
 
Den tredje förändringen är ett något fastare schema på vilka inlägg som kommer när, då fasta inlägg kommer att ge mig möjlighet att ha lite bättre framförhållning samt möjlighet att förbereda inlägg på ett smidigare sätt än tidigare. Söndagens Youtube-tips och Fredagens Fredags-citat har såklart sina dagar spikade redan nu, medan kategorier som rör retro-spel kommer att få dela på en permanent tisdags-release tillsammans med sådant som rör spelsamlingen.
      
Kategorin för spelsamlingen kommer dessutom bli uppdelad i två olika delar. Den ena delen kommer handla om sådant som jag för tillfället äger och den andra kommer handla om sådant som man som spelnörd helst skulle vilja äga :) 
 
Mer rörande fasta inlägg är att jag kommer sikta på att försöka få fram nyheter tills varje torsdag och klämma in så mycket av mitt egna Youtube-material och mina egna recensioner som möjligt på måndagar. Måndagarna kommer om inget annat att kretsa kring övriga videos man kan hitta online och gå under namnet slappemåndag (:P).
 
Allt som allt tror jag detta kommer att ge mig tillräckligt mycket tid att göra saker och ting bättre här på bloggen än vad det varit under det gångna året. Jag hoppas också att jag samtidigt kommer få mer tid att ägna åt kommande uppgraderingar till såväl Youtube som Tumblr, Twitter etc.
 
Avslutningsvis vill jag säga att jag tycker det har varit kalas-kul under det gångna året och jag vill förstås även tacka alla som orkat läsa det jag skriver. Jag hoppas också att alla ni trevliga läsare vill fortsätta följa mig ännu ett år, för detta året kommer bli ännu bättre :D
 
 
"Do you know the biggest lesson I learned from what you did? I discovered I have a sort of black-box quick-save feature. In the event of a catastrophic failure, the last two minutes of my life are preserved for analysis. I was able – well, forced, really – to relive you killing me. Again and again. Forever. You know, if you had done that to someone else, they might dedicate their existence to exacting … revenge."
 
GLaDOS - Portal 2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela