Castlevania vs Metal Gear Solid

Publicerad 2014-03-14 20:37:00 i Allmänt,

Nu hade jag tänkt att inleda helgen på något vettigt vis, men denna gång utan några nya spel till mitt förfogande. Vad jag planerat att göra denna helgen är istället att ägna mig åt Castlevania-walkthroughn, så jag kan bli klar med den någon gång. Kanske hinner jag ägna ett par timmar åt Luigis Mansion också.
Jag kommer dock inrikta mig på att färda Castlevania, det kommer annars att bli rätt jobbigt att påbörja de kommande storspelen paralllelt med walkthroughn. Det är dessutom bara en vecka kvar tills Metal Gear Solid: Ground Zeroes dyker upp i butikerna och det hade jag helst suttit helt isolerat med. Utan att ha andra tankar i bakhuvudet.
 
Hinner jag å andra sidan inte färdigt med walkthroughn så får jag helt enkelt lägga undan Castlevania tillsvidare, trots att det är riktigt jäkla kul. Både Metal Gear och Castlevania är två riktigt bra spelserier i min mening, men Metal Gear går nog lite före Castlevania i detta fallet.
Jag hoppas dock på att få hem ett recensionsexemplar på MGS:Ground Zeroes, men vi får väl se hur det blir med det. Jag har trots allt haft turen att få lägga vantarna på en hel del andra spel på senare tid. Man ska ju inte gapa efter för mycket : )
 
 
"This is only the beginning, Snake."
 
Liquid Ocelot - Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots
 

Kommentarer

Postat av: Kevin

Publicerad 2014-03-15 21:13:43

Finfint ju! Har tittat en hel del på din Castlevania-walkthrough och det fick mej att skaffa Lords of Shadow 1 :) Gillar det som fan, väldigt vackert och spektakulära banor och stridssystemet är både kul, smart, utmanande :) Fast saker som kameran bland annat kunde ju varit bättre. Funderar på att skaffa tvåan framöver med. Ser också fram emot Ground Zeroes! :)

Svar: Härligt att höra :) Kul att du blev lite inspirerad. Kan säga att jag själv överväger att backa ett steg i serien och spela ettan nu. Tvåan ger serien helt nytt liv och den har ändå en del med ettan att göra. Så för lite bakgrundshistoria är det kanske inte helt fel att ta sig igenom ettan också :)

Jag håller i övrigt med dig om stridssystemet, det är riktigt bra :)
WhirlingCow

Postat av: Kevin

Publicerad 2014-03-16 00:54:59

Ja, det tycker jag definitivt att du ska :) Det har ju en del frustrerande moment som kameran, utdragna hänvisningar till var du ska och tutorials som beter sej som spelaren i dum huvudet haha. Men i överlag är det väl värt ens tid. Första kapitlet var lite segt men efter det blev det bara bättre och roligare allt efter som :) Tänkte lite på när jag tittade på din walkthrough om du tänkt på att kommentera i form av annotations/noter? Tycker att det hade varit intressant och lite mer personligt och kul om man fått se vad du tycker om en viss bit eller ett tillfälle :) Det hade ju gjort din kanal lite mer egen och personlig också :) Bara nåt jag tänkte på som jag tyckte var värt att nämna :)

Svar: Ja kameran är lite krånglig på sina ställen även i tvåan, är lite störande. Samma gäller hänvisningarna, men de kan man till större delen stänga av i tvåan :)

Tack för tipset. Har lite funderingar och planer på hur jag skulle kunna få kanalen att bli lite mer intressant i övrigt. Men allt tar så jäkla mycket tid att förbereda och genomföra när man har både skola och recensioner att skriva. Så jag får se när de ändringar jag planerar faktiskt sker. Men under tiden är det nog ingen dum ide att göra walkthroughsen lite mer intressanta, och lite notations är ju inget som tar för mycket tid att lägga till :)
WhirlingCow

Postat av: Kevin

Publicerad 2014-03-16 01:53:38

Okejokej, skönt att man i alla fall får valet i tvåan då :) I ettan får man stå ut haha. Finns ett parti där man ska samla fyra kristallbitar åt en tjej och även om det är tydligt att du ska göra det, så påminner hon dej om det hela tiden tills du är klar. Fick mej nästan att stänga av ljudet haha. Varsågod :) Ah, okej, fullt upp :) Låter fint :)

Svar: Haha, drygt att behöva stå ut med :P Tur att det bara är i vissa sektioner, så det inte är konstant som i Skyward Sword. Fi vill man ju bara slå ibland.
WhirlingCow

Postat av: Kevin

Publicerad 2014-03-16 13:36:53

Ja, hon dyker som väl är bara upp en gång! Haha ja, där har vi en som är riktigt tjatig. Jag har inget emot tutorials så länge dom är viktiga och verkligen lär en nåt man behöver veta, men i det allra flesta fall blir man dumförklarad och man får tutorial efter tutorial. Vissa spel är makalösa med det haha.

Svar: Ja eller hur, det är helt ok med tutourials så länge det som sägs är viktig information. Men precis som du säger så går alla spel för det mesta över gränsen. :S
WhirlingCow

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela