Lightbarens egentliga syfte?

Publicerad 2014-05-08 20:50:00 i Nyheter,

Lightbaren på Ps4-kontrollen har ju varit lite av ett mysterium redan från första gången man såg den, och dess egentliga mening har alltid varit något otydlig. Men enligt IGN har SCEE-designern, Jed Asforth, nyligen uttalat sig om lightbaren och dess egentliga syfte. 
Jed berättade i en intervju att lightbaren från början var designad för att interagera med Sonys nyligen avslöjade VR-headset, Morpheus, och att headsetet hade problem att fungera korrekt utan lightbaren. Han talade också om att anledningen till varför detta inte avslöjats tidigare helt enkelt berott på att Morpheus fram till för någon månad sedan varit lite av ett "hemligt" projekt.
Det är rätt kul att få veta vad lightbarens egentliga syfte är, men det känns samtidigt lite skumt att detta inte nämnts förräns nu. Project Morpheus hade ju trots allt sin första omgång i rampljuset för någon månad sedan, man kan ju undra varför det inte sades något om detta då?
 
För mer info är det bara att besöka IGN.com <-----------------------
 
 
"This next test applies the principles of momentum to movement through portals. If the laws of physics no longer apply in the future … God help you."
 
Announcer - Portal 2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela