Watch Dogs

Publicerad 2014-05-29 20:57:00 i Allmänt,

Denna gång lät Ubisoft oss på Gameelite.se vara utan recensions-exemplar, vilket förstås är väldigt synd, men det hindrar absolut inte mig från att skriva en skvätt eller två om deras senaste storspel - Watch Dogs.
 
Hittills har jag bara hunnit påbörja det mastodont-projekt som Watch Dogs verkar vara, men redan i inledningen får jag ett rätt stabilt intryck av spelet.  Bortsett från den enda "biljakt-sektion" som jag hittills fått uppleva, då bilfysiken inledningvis känns rätt underlig... jag hoppas att det är något man kan vänja sig vid.
I övrigt inleds spelet rätt intensivt, med mycket info och många intryck på en och samma gång, vilket definitivt får blodet att pumpa och adrenalinet att sprudla. Men det hindrar inte saker och ting från att bli en aningens mycket, speciellt när man inte har minsta koll på varken kontroll eller spelmekanik.
 
Det jag pratar om är kanske inget som syns så bra på film, utan det är nog snarare något som han/hon med kontrollen i handen först och främst märker. I vilket fall som helst spelade jag in en bit av inledningen på spelet för de som är intresserade , jag vet inte om ni kanske ser vad jag menar ? 
Om inget annat kanske man borrde se det som en något sund approach att inte kasta massa tutourials på spelaren, för det är trots allt inte speciellt mycket som hindrar en som spelare att spela spelet direkt och utan avbrott såhär i inledningen av spelet. Och de få "tutourials" man stöter på känns ändå inte som några stora och påtvingade moment precis.
 
 
"They think I'm a man out of control... but I've never had so much control."
 
Aiden Pierce - Watch Dogs
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela